Klasszikus home staging üres lakásban 2022 SZAKMAI kÜLÖNdíj nyertese
Mi a Te home staging sztorid? Hogyan kerültél kapcsolatba ezzel a területtel?
2018-ban építkeztünk Budaörsön és teljesen magával ragadott a folyamat, onnan indult el a mélyebb érdeklődésem a lakberendezés irányába. A következő évben, a második várandósságom vége felé, egy lakáseladási folyamat közben jött szembe az MSP Home Staging tanfolyama, amire azonnal jelentkeztem, valamint egy nemzetközi lakberendező kurzust is elvégeztem.
A babázással töltött évek alatt gyakorolni is volt lehetőségem, úgy alakult az életünk, hogy több családi ingatlant is sikerült jóval piaci ár felett kiadni vagy eladni, alkalmazva a home staging módszereit, illetve az ismerőseink is egyre többen kerestek meg, hogy segítsek.
Végül a gyerekeim és a vállalkozói lét adta rugalmasság miatt megérett bennem a döntés, hogy a hivatalosan is a hobbimnak éljek és ingatlan fejlesztéssel, home staginggel szeretnék foglalkozni. Nem volt könnyű meglépni, mert nagyon szerettem a korábbi munkám, hosszú ideig dolgoztam az ország egyik legsikeresebb vállalatánál marketing vezetőként, több, mint 15 évet töltöttem az FMCG szektorban piacvezető, nemzetközi márkákkal.
Sokan teszik fel a kérdést, hogy miért csinálok most teljesen mást, de valójában szerintem ugyanazt csinálom, csak a termék változott. 🙂
Ez is marketing, csak éppen ingatlanok ‘receptúráján’, minőségén, ‘csomagolásán’, árazásán, kommunikációján, piaci bevezetésén dolgozunk. Egyébként a legprofibb amerikai home staging vállalkozások is ‘ingatlan marketing ügynökségként’ definiálják magukat, mivel ez teljesen másról szól, mint a lakberendezés, jóval komplexebb szemléletet, készségeket és tapasztalatot igényel.
Mikor és miért lettél tagja a Magyar Home Staging Egyesületnek?
Már harmadik éve vagyok tag az Egyesületben és szerintem fantasztikus munkát végeznek az elnökség tagjai, színvonalas és hasznos minden egyes esemény, rengeteget tanultam ezekből. Másrészt az itt jelen lévő támogató szakmai közösség is nagyon sokat jelent számomra, tartottam ugyanis attól, hogy milyen lesz egyedül, vállalkozóként dolgozni annyi év csapatmunka után.
Miért tűnt jó ötletnek, hogy pályázz az Év home stagere szakmai díjra?
Először került megrendezésre a díjátadó a tavalyi évben, amikor pályáztam, és a szakmai elismerés mellett ugyanannyira láttam benne a marketing lehetőséget is.
Mesélj a nyertes pályázatról!
Egy 13. kerületi, új építésű, kulcsrakész lakást készítettem fel eladásra, azaz bekerült egy konyha, bútorok és dekorok, illetve egy minimális esztétikai átalakítást a fürdőszobán is muszáj volt elvégezni a megfelelő végeredmény érdekében. Bár a piacra lépés a lehető legrosszabbkor sikerült, ekkor volt ugyanis mélyponton az adásvételi tranzakciószám, de így is sikerült a lakást a budapesti átlag értékesítési időn belül eladni, a vételár 5%-os befektetésével kiemelkedő, 34%-os értéknövelést elérni! A lakás megjelent a Lakáskultúra oldalán, és 6 oldalon a Mi Otthonunk magazinban is.
Milyennek találtad a mezőnyt, meglepett, hogy Te nyerted meg a szakmai különdíjat??
Erős volt a mezőny és meg is lepett a díjazás, mivel nem volt másik új építésű, kulcsrakész alaptól induló felkészítés a pályázatok között, így tulajdonképpen mindegyik kategóriából kilógtam egy picit. Nagyon boldog vagyok, hogy ennek ellenére is díjjal jutalmazta az Egyesület a munkámat, úgy érzem sokat köszönhetek ennek a lehetőségnek és tudtam vele élni.
Mesélj, mi történt azóta, hozott változást az életedbe az Év Home Stagere díj?
A díjátadó után elég konkrét célt tűztem ki magam elé, ami az volt, hogy az ország egyik legjobb ingatlanértékesítőjével, Török Dáviddal dolgozhassak együtt, aki ekkor már folyamatosan kommunikálta a home staging fontosságát és eredményességét, előadást is tartott az egyik MHST konferencián. Néhány nappal később Dávid egy felhívást tett közzé, amiben az új, 2. kerületi irodájuk kialakításához keresett segítséget, így kerültünk kapcsolatba. Én kaptam meg a megbízást, amiért végül nem pénzt kértem, hanem lehetőséget a közös munkára. Azóta több sikeres projektet vittünk együtt végig, emellett pedig a TDG iroda vezető home staging szakértőjeként az egész csapata munkáját támogathatom, amiért nagyon hálás vagyok, hiszen ők az ország legjobb szakemberei ezen a területen.
Szerencsére nagyon sok megkeresést kapok, készítettem fel airbnb villát Balin, vendégházat a Balatonnál, családi házakat és számos budapesti és vidéki lakást is. Ezek közül több munkám is megjelent a Lakáskultúra oldalain illetve a Világgazdaság is címoldalon közölt velem egy interjút, ahol hosszabban is volt lehetőségem népszerűsíteni a home stagerek értékteremtő tevékenységét.
Mit csinálsz most pontosan? Milyen típusú megbízásokat vállalsz? Csapatban dolgozol?
Miért ajánlanád másoknak az Egyesületet és a nevezést a pályázatra?
Remek kapcsolatrendszert és barátságokat is köszönhetek az egyesületi tagságnak amellett, hogy biztosított a folyamatos szakmai fejlődésünk, naprakészségünk. Az Év Home Stagere díj szakmailag hatalmas elismerés, elősegíti az ‘énmárka’ építését, megfelelően integrálva a kommunikációba pedig sok új megbízást jelenthet. Én azt tapasztaltam, hogy a sajtótermékek is nyitottabbak egy díjnyertes szakértő szerepeltetésére, ami fontos pillére a marketingnek. Nagyon kíváncsian várom az idei pályázatokat, díjazottakat!